Saturday, February 26, 2011

Doa KetabaHan Hati~




Di dalam myusuri hidup ini, bnyak skali perkara perkara yang boleh membimbangkan hati,bahkan kadang kadang dapat mgugurkan iman,justeru itu patut kalu kita memohon kpada Allah ktabahan hati iaitu dgn membaca doa:


" Ya Allah, Ya Tuhan ku! Aku memeohon kpdaMU keteguhan


dalam urusan ku, dan aku memohon kpda MU ketetapan


dalam pimpinan, dan aku memohon kpdaMU utk dapat


mensyukuri nikmatMU dan beribadah kpda Mu dgn baik, dan


aku mohon kpdaMU lidah yang benar dan hati yang selamat;


dan aku berlindung diri kepadaMU dari kejahatan sesuatu


yang Engkau ketahui, dan aku mohon kpdaMu dari setiap


kebaikan yang Engkau ketahui serta aku mohon kepdaMu


dari sgala dosa yg Engkau ketahui kerana sesungguhNya


Engkaulah Zat yang Maha Mgetahui setiap sesuatu yang


ghaib."



“Dan sesungguhnya akan Kami berikan ujian kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang yang sabar.” (Surah al-Baqarah, ayat 155)


p/s: tabahlah wahai hati...mungkin semua ini ada hikmahnya...Allah mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambanya...mungkin mudah untuk berkata-kata...tapi apakan daya..kita sebagai hambaNYA akan tetap diuji...S.A.B.A.R + S.E.M.A.N.G.A.T...


kadangkala Allah sembunyikan matahari, dia datangkan petir dan kilat.

Kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilang sinar.
rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi

Subhanallah~