Tuesday, February 15, 2011


Ya Allah...
Bagilah aku satu peluang...
agar aku dapat berjumpa dengannya suatu hari nanti..
agar aku mampu melihatnya dengan mataku sendiri...
betapa aku amat merinduinya wahai penciptaku...

Ya Allah...
Mungkin aku bukanlah umat yang terbaik bagiMu...
Tapi aku terlalu menyayanginya wahai Rabb ku...
mungkin aku tidak berkesempatan untuk menatap wajahnya...
bahkan mendengar suaranya...
tapi berikanlah aku kesempatan..
untuk melihatnya dari jauh...
sungguh Ya Allah..
tiada apa yang aku pinta...
Hanya itulah nanti buatku dipadang masyar nanti...

Aku tahu,.,
Hidayah itu milikMu...
Tapi...
Pemberi sinar itu adalah Dia Ya Allah..
Dialah yang memberi cahaya dalam hati-hati ini...
dalam menyebarkan agamaMU
sungguh Ya Allah..
Aku amat bersyukur tentang itu...
bahwa aku mampu menikmati kemanisan iman ini...
dan aku berdoa padaMu Ya Rabbi...
agar KAU kekalkan lah nikmat iman ini...
agar aku mampu bertemu dengan kekasihMu kelak...
Aku Cinta dia...
Dan Aku jua Tahu,.,,
CintaMu padanya melebihi cintaku Padanya....

p/s: sentiasalah berselawat keatas Baginda...sesungguhnya dengan berselawat dan mengingatinya...Baginda jua akan mengingati kita dan akan mendapat syafaat darinya kelak...InsyaAllah~