Thursday, May 5, 2011



assalamualaikum~ :)

coretan demi coretan yang aku karangkan dalam blog ni...tapi aku hanyalah manusia biasa yang sering diuji oleh penciptaku...subhanallah...aku bersyukur,,pada saat ini,,aku masih diberi nafas untuk menjalani kehidupan didunia ini...dan aku masih diberi nikmat iman...dan nikmat ini aku doakan kekal hingga keakhir hayatku...InsyaAllah~ :)
) tiada yang aku dambakan selain dari cinta-NYA~

dahulunya,,.,aku juga pernah merasai bagaimana rasanya cinta manusia...dan aku bukanlah datang dari keluarga yang menekankan soal agama...semuanya atas hidayah dan rahmat dari Allah s.w.t...Aku bersyukur padaMU Ya Allah kerana saat ini KAU masih memimpin tanganku ini...sesungguhnya aku gelap tanpa cahaya dari-MU...

benar~!! Cinta manusia itu memang membuatkan jiwa menjadi bahagia,..sehinggakan kita rasa hanya kita sahaja yang bertuah..memiliki perasaan
itu..tp semuanya hilang bila terputus ditengah jalan...ibarat lagu aiman~ "CINTA TERAKHIR"

peritnya bila apa yang kita angankan tidak menjadi kenyataan...membina mahligai indah bersama org yang tersyang...itulah yang aku lalui hari demi hari...apabila hubungan itu tidak diiktiraf...kita akan dibuat sesuka hati tanpa orang memikirkan tentang perasaan kita...Ya Allah...sungguh aku berlindung kepada-MU...perasaan ini aku serahkan kepadaMU...sebab itulah islam menyatakan ber"COUPLE itu HARAM
~!" ia akan menyakitkan jiwa dan membuatkan kita leka,...jika cinta manusia yang dicari...ikutlah cara islam...islam tidak pernah mengecewakan pengikutnya malahan pengikutnya yang sering mengecewakannya..."NIKAH"..itulah yang terbaik...

Apa sahaja yang berlaku..semuanya dalam pengetahuan Allah...Cinta Allah tidak pernah mengecewakan...Itulah yang menjadi peganganku k
ini...setelah dikecewakan..aku menjadi lebih dewasa
...dan kini aku tidak lagi dibelenggu hasrat sebegitu...Syukur padaMU Ya Rabb~!!! sesungguhnya KAU ambil dia dari hidupku dan kini aku menjadi lebih baik dari dulu...mungkin bagi orng2 yang baru ingin merangkak-rangkak untuk mencari erti hidup selepas dikecewakan... tidak mengapa...Allah sntiasa mendepakan tangannya un
tuk menerima kita...semuanya terserah pada diri kita...

serahkan semuanya pada DIA..InsyaAllah...hati kita akan menjadi lebih tenang,.,, :)) Ingat~!!! Allah tidak pernah mengecewakan hambanya...kuatkan semangat...kejarlah apa yang sepetutnya dikejar...Ajal,Rezeki,Jodoh semuanya telah ditentukan...tiba masanya...Ia akan hadir jua..soal jodoh...apabila tiba saatnya dan masa yang bersesuaian...carilah ia...CINTA HALAL itu indah~!! :) dan buat diriku jua yang masih berumur 2
0 thn ini...banyak yang perlu dilalui lagi..lupakan semua yang berlaku...mulakan hidup baru...kenangan itu simpanlah jauh disudut hati..kenanglah ia bila tiba saatnya...CINTA yang ikhlas akan muncul jua...InsyaAllah...Yang penting...STUDY n KEJE...bahagiakan family...jaga diri dan banyakkan amal...nak yang terbaik...Jadi yang terbaik...mungkin dia bukan tercipta utk kita...ada yang lebih baik yang menanti kelak,...InsyaAllah~ Janji Allah itu P.A.S.T.I~!!!! :))

Ya Allah..Kau pelihara diri ini..iman ini...jiwa ini..hati ini...d
an semuanya...Jauhkan aku dari segalanya yang tidak pasti dan sifat ragu-ragu...

P/s: kita tidak sempurna dan tidak mungkin akan men
jadi sempurna...jadilah diri sendiri dan baiki setiap apa yang mampu untuk dibaiki...berubah utk hari esok adalah lebih baik dari tidak berubah langsung kn? :) Allah itu sentiasa bersama orang-orang yang sabar...Senyum.. :)) Jadikan ujian itu tanda Allah sayang diri kita...DIA sentiasa memerhati dan menjaga hati kita agar menjadi lebih kuat... :)) KUAT~!!!KUAT~!!! dan KUAT~!!!
-Rosefarhana Rosly-
1.46am 5/5/2011