Saturday, June 25, 2011

disaat aku merinduimu~

Ya Allah

Andai dia bukan untuk ku,
Tutupkan lah pintu hatiku untuknya,
perit rasanya aku menangis tiap kali aku sujud padamu,
Untuk kehilangan cinta yang tak pernah aku miliki,

Ya Allah,
Andai dia bukan untukku,
Berikan lah aku cinta untuk ku hilangkan rindu ini padanya,
Berikan lah aku kekuatan agar dapat aku tenangkan hati ini,

Ya Allah,
Andai dia bukan untukku,
Berikanlah dia satu cinta yang terindah untuk dirinya,
Berikanlah dia permata dunia perhiasan syurga,
Agar bisa hatiku tenang terkenangkan dia bahagia,

Ya Allah,
Andai dia untukku,
Kau dekatkan lah hati ini dan hatinya,
Kau berikanlah kami kekuatan agar bisa menempuh dugaan ini,
Agar kami bertemu kerana indah takdirMu YaAllah,

Ya Allah,
Andai dia untukku,
Jadikanlah hati-hati ini bertemu untuk redhaMu,
Bantulah hati-hati ini agar sentiasa dlm rahmatMu,
Kerana aku tahu, cinta terindah itu ialah cinta dariMu YaAllah,

amien Ya Rabbal Alamin..


p/s: carilah cinta yang sejati dan senantiasalah hargai insan yang pernah hadir dalam hidup kita. Kadang kala, Allah hanya memberi kesempatan itu hanya sekali. Redhakan ia wahai hati~



Monolog Hatiku:

Ya Allah,
ku mohon ketenangan,
Andai dia bukan untukku,
hilangkan dia dari ingatan,
hilangkan rasa cinta ini,
hilangkan rasa kasih yang makin mendalam,
hilangkan rindu yang semakin mendendam,

hati tak mampu lagi bertahan,
hati tak mampu lagi memendam rasa,
hati tak mampu lagi menipu diri,
hati tak mahu selamanya begini.

biarlah hati ini tenang sendiri,
biarkan hati ini aman sendiri,
biarkan hati ini tiada penghuni,
biarkan hati ini begini seketika…

ku lepaskan dia pergi…
biarkan dia mencari cintanya,
lepaskan dia dari ikatan perasaan,
bebaskan dia dari penipuan…

semoga dia bertemu cintanya,
semoga dia bertemu idaman,
semoga dia bertemu apa yang hilang,
semoga dia bertemu apa yang dicarinya…
yang tiada dalam diri ini…
yang tak sempurna dalam diri ini..


sungguh aku merindui dirinya Ya Allah~ ;'(



by: Ana Farhana

25/6/2011 : 1:45am