Friday, July 1, 2011

ketika cinta bertasbih~ :)

Assalamualaikum~ :)

Alhamdulillah,...Alhamdulillah...Alhamdulillah~

Ana rasa bersyukur sgt2... tak tahu la kenapa... tapi walau ape pn~ Syukran Ya Rabb~ :)) kerana semuanya yang telah kau berikan.... :)

tenang rasa hati ini...Bersyukur rasa jiwa ini...biar rindu yang membelenggu tapi jangan biar jiwa dan iman dikuasai syaitan... InsyaAllah...setelah keputusan itu dibuat, ana kini lebih pasrah dan redha~ Janji Allah itu pasti~!!! :') heeee~ xper la wahai hati...kali ni je kan...ana janji,.,ana xkan buat hati sedih lagi~ Promise!!! (mcm ckp ngan org je kan... :) Biarlah, asalkan kita bahagia... )

ok2,,berbalik pada tajuk,, "ketika cinta bertasbih~ " hmmm,,,,cm ne ek nk citer...pape pn,, kena tgk la...best sgt2...ana x tpu,,,seyes best~!! ana bg markah penuh~ cter tuh memang bagi impak yang kuat la untuk ana... lebih-lebih lagi bila berkaitan dengan hati ni a.k.a jodoh ni.... :)

walau kemana pun kita pergi,,, walau macam mana pun kita sedih,,,walau macam mana pun kita kecewa,,,jodoh kita akan tetap ada..xkira la kita ni mcm mana,,,semua itu telah ditetapkan Allah...cme jaga diri dan jaga iman untuk dapat yang terbaik...maksud ana yang terbaik tu,,mcm yang kita idamkan la... :) hee~ :P

Contoh la,,,kita nk orang syg kita...kalu kita x syg org...cm ne org nk syg kita kn? cm tu la...klu rse nk jodoh kita baik,,soleh/solehah,,kita kena la jadi mcm 2...sebab Allah da berfirman.. Allah da janji...knpe perlu ragu2? :) Jodoh akan hadir,, carilah ia bila dah tiba masanya,..,.Allah akan bantu...Doa~!! Doa~!! dan berdoa~!! Doa itu kan senjata orang mukmin,.,,Allah maha melihat dan mendengar... cuma satu je ana nak pesan..

Jika kamu nak mencari cinta selepas kahwin,, baguslah,,,Tapi ingatlah,, jangan mempermainkan cinta manusia jika kamu tidak mahu mengambilnya sebagai yang halal buat kamu..Jangan lukakan hatinya,,,Jangan bersama-sama membina harapan dengannya...Jangan~ kerana bila hati berbicara...bila hati terluka...bukn mudah untuk disembuhkan...sukar untuk dimaafkan~

:) Yang halal itu indah kan? Bila kalian tgk citer ketika cinta bertasbih ni...bila ada hati yang terluka,, pasti sembuh...sebab cerita ni mengajar kita lebih pasrah dan berserah,,,mengajar kita tentang ketentuan ilahi,,,berdoa dengan penuh pengharapan... Jika Allah da tulis dia akan menjadi milik kita...Dia akan menjadi milik kita~ :) tidak perlu menangis..cuma tersenyum dan pujuk hati tu~ "Allah nak bagi yang lebih baik utk kita~ InsyaAllah...Aku doakan kamu bahagia" :)) Mungkin sukar...xper...semua itu akan dibayar kelak,,,keiklasan itu,,,ketabahan itu..kesabaran itu,..Allah tidak tidur sahabatku...tidak sesekali...DIA MAHA MENDENGAR dan MAHA MENGETAHUI hati2 kamu~ :) Senyum dan Senyum~ Gambatte kudasai~!!! :)


pesanan buat diriku dan juga kamu wahai muslimah:

Tercipta engkau dari rusuk lelaki.. Bukan dari kaki utk dialasi.. Bukan dari kepala utk dijunjung.. Tapi dekat dibahu utk dilindung.. Dekat jua di hati utk dikasihi.. Engkaulah wanita hiasan duniawi.. Engkaulah wanita istimewa.. Sedarilah insan istimewa.. Bahawa kelembutan bukan kelemahan.. Bukan jua penghinaan dari Tuhan.. Bahkan sbg hiasan kecantikan.

Monolog hatiku:

mungkin aku bukanlah yang terbaik kerana aku jua manusia biasa yang mempunyai nafsu serta akal fikiran...Tapi bukan itu alasan untk aku tidak menjadi muslimah sejati...Jika kamu masih dengan pendirian kamu untuk mencampakkan kata-kata itu..aku terimanya dengan hati yang terbuka...Allah itu mengetahui segalanya yang ada dijiwa ini,,.Perbuatan itu telah aku pateri didalam jiwa ini utk menjadi iktibar dan sempadan...Terima kasih utk segalanya Muhammad Shaheer Daud~ Aku tingalkan kamu dengan iringi doa yang terbaik....Semoga kamu berjumpa dengan wanita solehah pilihanmu~ InsyaAllah~ :) Cinta selepas kahwin~ Ya~!! itulah yang aku dambakan sekarang ini...Syukran Ya Rabb~ KAU masih melindungi diriku ini...


Jika sakit yang Kurasa Ini Adalah balasan atas segala kesalahanku, atau Ujian untuk mendapatkan Redha-Mu.. Ya Allah, sesungguhnya Aku Ikhlaskan hati ini untuk terus disakiti hingga kuraih indahnya syurga-Mu, nikmatnya Jannah-Mu....

"Wahai insan yang diuji, jangan sekali engkau merasa keseorangan. Sungguh, Allah sentiasa bersamamu. Setiap derita yang engkau lalui itu sering diiringi rahmat ujianNya, maka bersabarlah dan tabahlah."

(Surah Al-Furqan, ayat 20)



Aku hanya cinta Kamu wahai suamiku~ :)


by Ana Farhana
1/7/2011 10:18pm