Thursday, September 29, 2011

Allah, kenapa wanita sering menangis?






Jwb-NYA:

Krn wanita itu unik, Aku ciptakan ia sbg makhluk istimewa
KU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
KU lembutkan hatinya utk mberi rasa aman,
KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
KU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah,
KU beri dia naluri utk mncintai anak2 dlm keadaan apa pun,
KU kuatkan batinnya utk ttp mnyayangi walau dikhianati oleh teman,walau disakiti oleh org yg ia sayangi,wanita makhluk kuat,tapi jika satu saat dia mnangis itu krn
KU beri dia air mata utk mbasuh luka batin dan mberi kekuatan baru.

"WANITA..KAMU ISTIMEWA"





monolog hatiku:

Ucapkan syukur untuk setiap kegembiraan,kerana di situ Allah hadirkan kebahagiaan..
Ucapkan syukur untuk setiap penderitaan,kerana di situ Allah hadiahkan kesabaran
Minta dari Allah ketenangan hati & kedamaian jiwa,baik di saat bahagia mahupun ujian duka,kerana hanya hati yang tenang mampu tersenyum menyambut suka mahupun hiba yang berkunjung tiba

Ya ALLAH..
Ajarkan aku KEIKHLASAN..
Ajarkan aku bagaimana MENERIMA..
Dan ajarkan aku tentang KELAPANGAN dada..
Ya ALLAH,jika dia ditakdirkn menjadi milikku dan jika dia pergi dariku..
Izinkan aku mampu MENAHAN diriku..
Saat diri pilu..jiwa terpukul dan terluka..ku yakin itu adalah UJIAN dariMU..
Redhakanlah Ya ALLAH jiwa ini atas segala keputusanMU..
Amin Ya Rabbal Alamin..

p/s buat kamu:

Luarannya aku tampak kuat, tabah, sentiasa tersenyum... Namun tiada siapa mendengar rintihan serta jeritan hatiku selain Kekasih Agungku...Pada saat aku benar-benar memerlukan teman untuk bicara, tiada siapa sudi melainkan diriNya... Pada aku memerlukan dahan untuk berpaut Dia dengan rela hati dan penuh kasih-sayang menghulurkan tanganNya padaku...Pada saat aku menangis tak berdaya, Dia kirimkan aku kalam agungNya... Dia tenangkan aku dengan ayat2cintaNya yang aku kira, cukup LUARBIASA..

Terima ksh utk segalanya~

Sometimes, you don't realize how much you care for someone until they stop caring for you.
Sometimes, you don't get it how much you love someone until they stop loving you.
Sometimes, you don't know how to be thankful while everything is front of you.
Sometimes, you just realize how worth giving a sacrifice while it's already too late for you..





ikhlas dari: