Sunday, October 23, 2011

Jangan Bersedih wahai diri~

Wahai hati,
Jangan Bersedih~
Adakah kerana dirimu belum ada kekasih?
Tiada yang menemani dikala kesedihan?
Sepatutnya hatimu bersyukur dan gembira...
Kerana istilah kekasih belum ada dalam agama islam yang indah ini..
Bersyukurlah...
kerana si kekasih hanya akan mendorong kamu kelembah maksiat..
Senyumlah..
Kerana ALLAH telah menyelamatkanmu dari kekasih yang tidak halal buat dirimu..
Ingatlah wahai hati..
Allah sentiasa bersamamu...
Semoga ALLAH sentiasa memeliharamu wahai hatiku~

Ya Rabb...
Saat aku menyukai seseorang ..
Ingatkanlah aku akan ada akhir agar aku tetap bersama yg tidak pernah berakhir.
Jika aku hendak mencintai seseorang, temukanlah aku dgn orang yg mencintai-MU
Agar bertambah kuat cintaku pada-MU.
Ketika aku sdg jatuh cinta jagalah cinta itu agar tidak melebihi cintaku pada-MU.
Ketika aku berucap aku cinta padamu biarlah ku katakan pada yg hatinya tertaut pada-MU..
Agar aku tak jatuh dalam cinta yang bukan kerana-MU.

Amin..


Tidak mahukah kamu dengan lelaki yang akan menjadi imam kepadamu setiap tibanya waktu solat?
Tidak mahukah kamu mendengar alunan azan yang merdu dan syahdu menyapa telinga anakmu yang baru dilahirkan?
Tidak mahukah kamu dengan lelaki yang menjadi ayah yang lemah lembut kepada anak-anakmu?
Tidak mahukah kamu dengan lelaki yang sentiasa ada dan menemanimu disetiap langkahmu?

Sungguh,
Janji ALLAH itu P.A.S.T.I~!
"Perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik"
Untuk dapat yang soleh, kita perlu jadi yang solehah..


dan bila ada yang bertanya..Jangan bersedih tetapi jawablah dengan tenang...

"Bila nak kahwin?"
✔ InsyaALLAH~

Kenapa Lambat?
✔ Kerana Allah tahu masa yg terbaik utk ku.

Dah Berpunya?
✔ Ya. Kerana setiap org telah ditetapkan jodoh masing-masing.

Siapa?
✔ Nanti Allah akan perkenalkan kepada ku.

Bila?
✔ Bila kami dah dipertemukan. InsyaAllah jemput dtg ke walimatul urusku nanti.




Doaku~

Ya Rabb,
Jika ada 2 pilihan & diantaranya adalah dia,
tentu aku akan memilihnya
Jika adg 10 pilihan & diantaranya adalah dia,
tentu aku akan memilihnyaJika ada 100 pilihan & diantaranya adalah dia,
tentu aku akan memilihnyaDan jika hanya ada 1 pilihan & tidak ada dia dalam pilihan itu
Maka, aku pun akan menerimanya sbg PMBERIAN TRBAIK dari-Mu
Buatlah aku mencintai pilihan yang Kau berikan
Buatlah aku setia pada pilihanMu
Buatlah aku menyayangi pilihan yang Kau amanahkan..


Monolog Hatiku:

Ana sentiasa menerima takdirnya Ilahi,
Jodohku.....
Memilihmu sebagai penghias hati bukanlah semudah yang di sangka,
Agar engkau dapat menjadi imam buatku, itu adalah harapanku,
Namun sungguh terlalu sukar memilih PERMATA di tengah celahan KACA yg berserakan.
Duhai Jodohku...bantulah aku menemukanmu dalam sujud panjang istikharahmu malam ini..
Ana tahu, istikharah ini
Akan terjawab jua~ :)

Ku hanya bisa menyanyangimu dalam diam,Ku brusaha menjauhimu,bkn brerti membencimu,cukuplah Allah mengetahui seberapa besar rasa yg ada didalam hati ini utk dirimu & hanya ALLAH lah yg punya hak menghalalkan rasa ini. Ana cinta kamu dari kejauhan dgn penuh keserderhanaan..Semoga ia halal dimata dunia dan jua akhirat..
I-Allah~ =) Amin..Amin Ya Rabb~


♥ SR ♥

=)


Truly from the bottom of my heart: