Wednesday, January 4, 2012

jagalah hati ini~


بسم الله الرحمن الرحيم



entah mengapa air mata mengalir tanpa henti..memikirkan ujian-ujian yang melanda diri sejak kebelakangan ini..aku tidak kuat Ya Allah,tetapi aku tahu,Engkau tidak akan menimpakan ujian yang tidak mampu ditanggung oleh hambaMU..

Ya Allah,
Kau kuatkanlah hati ini,
Kau tabahkanlah hati ini,
dari godaan cinta insani,
yang tidak menjanjikan kabahagiaanku..

Ya Allah,
ampunilah dosaku,
bukan niat dihatiku untuk meruntuhkan iman mereka,
tetapi semakin aku menjauh,
semakin mereka mendekati..
berdosakah diri ini Ya Allah..

Ya Rabb,
sungguh,aku tidak mahu..
tidak mahu menjadi panahan syaitan untuk merosakkan iman mereka,
Kau selamatkanlah iman ku,
Kau selamatkanlah iman mereka..


Ya Allah,
betapa diri ini sedar kekerdilan diri ini,
tidak layak untuk memilih siapa jodohku,
tetapi aku menolak bukanlah bemaksud aku memilih,
tetapi aku tidak mahu terus dibuai cinta manusia,
biarlah aku menikmati untuk bercinta bersamaMU,
apabila masanya telah tiba,
aku yakin pasti akn tiba jua sidia untukku..

Ya Rabb,
aku lebih rela dikatakan sombong,
aku lebih rela dikatakan jual mahal,
aku lebih rela dikatakan itu dan ini,
kerana aku tidak rela dipandang rendah olehMU..

aku takut Ya Allah,
andai sahaja aku menerima cintannya yang tidak halal,
adakah Engkau redha dengan perhubungan itu nanti..

perkenankanlah rintihanku ini...ameen