Friday, February 21, 2014

Sahabat dan Perjuangan

Melihat sahabat-sahabat berhempas pulas berada di medan perjuangan, aku terasa malu.
Sahabat perjuangan kita di atas landasan yang sama
cuma mungkin medan kita berbeza

Aku terasa ingin terjun ke medan bersama-sama kalian
namun aku tidak pantas melakukan itu
Melihat kalian aku hanya mampu mengirimkan doa dan meniupkan kata-kata semangat
Linangan air mata menyaksikan keadaan

Ya Allah,
Aku menjadi saksi di hadapanMu kelak
bahawa sahabat-sahabatku ini tidak pernah melatah
begitu tabah dan sabar
mengharungi perit jerih perjuangan ini

Ya Allah,
Tiada apa yang ingin ku pinta melainkan 
kuatkanlah kami istiqamahkanlah kami di dalam perjuangan ini

Ya Allah,
sesungguhnya kami telah berjanji denganMu dahulu untuk terus mendokong agamaMU,
Janganlah engkau bolak balikkan hati kami Ya Allah,

Sahabat-sahabat
terus bangkit!
Usah peduli penat lelah dan kepayahan
Sedarlah, itulah Mahar yang semesti kita bayar
Untuk mendapat redha dan syurga Allah yang kekal abadi,

Sahabat-sahabat
Dari jauh ku kirimkan doa dan salam salam perjuangan buat kalian,
Ya Allah pilihlah kami berada di saff perjuanganMU


Dedicated special for all my Sahabat :)

Rosefarhana Rosly