Saturday, September 24, 2011

Istikharah Di atas sejadah usang~

Aku berdo'a dengan penuh rasa kehambaan kepada-Mu untuk seorang Rajul
yang akan menjadi sebahagian dari hidupku
Seorang Rajul yang sungguh mencintai-Mu lebih dari segala sesuatu
Seorang Rajul yang mencintaiku selepas mencintai-Mu, Rasul-Mu & Ibu bapanya
Seorang Rajul yang senantiasa merindui syahid di jalan-Mu
Seorang Rajul yang bakal mengkhitbahku semata-mata untuk menggapai Redha Ilahi

Seorang Rajul yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau
Seorang Rajul yang hidup bukan untuk dirinya sendiri & berusaha menjadikan sifat-sifatMu ada pada dirinya
Seorang Rajul mengetahui bagi siapa & untuk apa ia hidup sehingga hidupnya tidaklah sia-sia
Seorang Rajul yang memiliki hati yang bijak tidak hanya otak yang cerdas
Seorang Rajul yang tidak hanya mencintaiku tapi juga menghormatiku




Seorang Rajul yang tidak hanya memujaku tetapi juga dapat menasihatiku ketika aku khilaf
Seorang Rajul yang mencintaiku bukan kerana kecantikanku tapi kerana hatiku
Seorang Rajul yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu & situasi
Seorang Rajul yang dapat membuatku merasa sebagai seorang wanita ketika aku di sisinya
Seorang Rajul yang bakal mengimami dalam solat-solatku

Ya Allah Ya Rabbi
Tidak ku dambakan seorang Rajul yang sempurna,
namun seorang Rajul yang tidak sempurna,
sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mata-Mu
Seorang Rajul yang membutuhkan dukunganku sebagai peneguhnya
Seorang Rajul yang membutuhkan doaku untuk kehidupannya
Seorang Rajul yang membutuhkan senyumku untuk mengatasi kesedihannya
Seorang Rajul yang membutuhkan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna
Ya Allah Ya Ilahi
Dengan penuh rasa kehambaanku aku juga memohon
Buatlah aku menjadi wanita yang dapat membuatnya bangga
Berikanlah aku hati yang sungguh mencintai-Mu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku

Berikanlah sifat yang lembut sehingga kecantikanku datang dari-Mu
Berikanlah aku tangan sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya
Berikanlah aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik & bukan hal buruk dalam dirinya
Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana,
mampu memberikan semangat serta mendukungnya setiap saat & tersenyum untuk dirinya setiap pagi

Dan bila mana akhirnya kami akan bertemu,
aku berharap kami berdua dapat mengatakan:

"Betapa Maha Besarnya Engkau kerana telah memberikan kepadaku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna."

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat & Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan
Amiin ya Rabbal 'Alamin