Monday, May 23, 2011

Assalamualaikum...

monolog hatiku~

:) walau apa pun terjadi...kita kena tetap tersenyum kan...
even perit mana yang perlu hati ini tanggung...

kadang-kadang...Banyak yang perlu untuk diluahkan...Tapi kudrat tidak mengizinkan...Subhanallah...

Hanya Allah sahaja yang mengetahui segalanya....Tidak perlu layar untuk dipertayangkan...tidak perlu butir bicara...Hati telah mengadu segalanya....Allah itu maha mengetahui....

Jika hari ini aku bersedih...jika hari ini aku berduka cita...
tapi bukan selamanya akan aku tanggung derita ini...
hari itu akan hadir jua...
lambat atau cepat...Hanya Allah sahaja yang mengetahuinya....InsyaAllah~!!!

Bukan aku mahukan sebegitu...tapi apakan daya....aku perlu menempuh segalanya...
pahit dan getir perlu untuk aku redah...ikutkan hati yang tidak kuat ini...telahku rebah sebelum masanya..Kuatnya iman ini mendorong langkah kaki yang kian lemah~
MasyaAllah...Hanya PadaMU aku luahkan segalanya....

Ya Allah...Jangan biarkan hati ini menangis lagi..tidak terdaya rasanya menanggung beban...Segalanya aku lalui dengan mulut yang tertutup...tiada daya untuk mengadu lelah lemah hati ini kepada sang sahabat...Kamar yang sederhana ini menjadi saksi..Mata pena yang lancang menulis yang mencajadi titik noktah segalanya...Aku pasrah Ya Allah...

Rahsia hati...Hanya DIA yang mengetahui...Kuatkan Aku Ya Allah~ Kuatkan aku~
Aku lemah tanpa diriMU disisi....
Hanya dengan ujian yang sebegini,,,Aku menjadi lemah tidak berdaya....Sesungguhnya aku hanyalah manusia biasa yang sentiasa dahagakan titah tuhannya,,,Ya Rabb~!! Sungguh aku rapuh...

Wahai hati,,,Jangan kau tanggung beban itu seorang diri...alirkan ia buat semuanya agar kau tidak gundah lagi...Allahuakbar~!!

sesunggguhnya hanya KAU yang mengetahui apa yang terbaik buat diriku...Aku serahkan semuanya padaMU untuk menguruskan segalanya...InsyaAllah....


Yang merindui tuhannya,
Rosefarhana Rosly

23/5/2011, 2.00pm