Monday, May 16, 2011

Maafkan aku wahai lelaki itu~



wahai lelaki itu...
Maafkan aku...
maafkan aku
kerana
tidak memberimu peluang dalam mengenali diriku...
maafkan aku
kerana
tidak memberi kesempatan keatasmu dalam mencari erti cinta dalam diriku...
bukan aku mencipta alasan itu...
bukan aku untuk menidakkan semua itu..
tetapi,..
mengertilah...
cinta ini aku pahatkan hanya buat Ya Rabb...
Penciptaku sendiri...
kerana aku tidak kuat...
aku tidak kuat untuk melaluinya sekali lagi...
cinta Allah itu tidak pernah mengecewakan...

wahai lelaki itu...
maafkan aku...
kerana tidak bisa memberikanmu waktu..
kerana aku tidak mahu memberimu segunung harapan...
aku mahu dikau turut berbahagia...
biarkan sahaja aku disini...
merawat luka itu sendiri...
kerana telah aku serahkan semuanya pada ilahi...

wahai lelaki itu...
maafkan aku kerana menolak dirimu...
kerana aku tahu...
Jodoh kita telah ditentukan Allah...
Jika jodohmu telah tercipta buat diriku,.,,
aku redha dengan ketentuan ilahi,,
kerana aku tahu ,,,
Allah MAHA MENGETAHUI segalanya yang terbaik buat diriku..

wahai lelaki itu...
alasan yang aku berikan...
bukan kerana masa silamku...
bukan kerana cinta pertamaku...
bukan kerana sidia...
tapi kerana diriku sendiri...
maafkan aku wahai lelaki itu...
aku tidak bisa memberikamu yang terbaik....
dalam persahabatan kita....

wahai lelaki itu...
jika kau dapat melihat..
apa yang terbuku dihatiku ini..
kau akan mengetahui segalanya...
hati ini tidak pernah berhenti berharap...
hati ini tidak pernah merasa kecewa dengan semuanya...
hati ini tidak pernah serik dengan semua itu...
fahamilah wahai lelaki itu...

wahai lelaki itu...
andai ada kesempatan buat kita..
aku akan menjadi yang terbaik buatmu..
InsyaAllah...
tapi wahai lelaki itu...
berikanlah semua rasa itu buat ilahi...
dan biarlah Allah yang memberi rasa kamu itu kepada diriku...
andai itu tidak akan mengecewakanmu...
kerana
aku tidak mahu dirimu merasa apa yang pernah aku rasakan...
peritnya tidak terkata..
lukanya sungguh dalam...
kepedihannya tidak ternilai...
biarkan aku shja yang merasainya...

p/s: maafkan aku wahai lelaki itu...maafkan aku kerana aku tidak bisa memilihmu~

sungguh...
sebagai sahabat...
aku sayang padamu....


-Rosefarhana Rosly-
16/5/2011,1:48am